26 maart 2011

Circus


Een keer toen mijn opa hier logeerde, gingen we naar het circus. Dat wilde vooral mijn opa heel graag. In Moskou heb je twee vaste circussen, ik bedoel die zitten vast, ze zitten in stenen gebouwen, en niet in een grote tent. Je hebt het oude circus en het nieuwe, en we gingen naar het oude, want daar doen ze minder dingen met dieren, want ik wilde eigenlijk niet een circus met dierendingen. Het oude circus heet het Nikoelincircus, dat was een van de beroemdste clowns van Rusland (wist mijn opa). Dat krijg je met opa’s die steeds op internet gaan ;-)
Het Russische circus is erg beroemd, je hebt ook belangrijke circusscholen en op de hele wereld werken Russische mensen in circussen. In het nieuwe circus van Moskou werken ook al een paar honderd mensen. In het oude iets minder. Het was eigenlijk heel erg leuk. Vooral de clowns, en de acrobaten.