20 februari 2011

mijn opa

Dat was dus even een hele tijd geen blog, want ik was dus in Nederland voor de CITO. Daar ga ik niks over schrijven hoor, want daar heb ik geen zin in en ik heb er ook al heel veel over moeten praten. Wat veel leuker was, was dat ik niet alléén terug ging naar Moskou… WANT:  mijn opa ging mee! Dus ik had helemaal geen tijd om te schrijven, want ik ging alles aan opa laten zien, en trouwens, mijn opa is mijn beste lezer (en Lieve natuurlijk, dus die  moet gewoon ook komen, hè, Lieve?! )
Met mijn opa was heel spannend, vooral voor hem ;-)
Want mijn opa had bijvoorbeeld nog nooit in een vliegtuig gezeten, dus mijn moeder zei wel tegen opa dat hij goed op mij moest letten, maar ik moest vooral op mijn opa letten en als ik dat niet gedaan had, hadden we misschien wel het vliegtuig gemist. Echt waar!
En mijn opa was dus ook nog nooit in Rusland geweest en hij wilde alles zien en ook iedereen. Dus toen zijn we ook bij baboesjka op bezoek geweest. Dat was grappig. Baboesjka kan eigenlijk alleen maar Russisch en een klein beetje Frans, en mijn opa natuurlijk Nederlands en een beetje Engels en Duits. Maar toch zaten ze steeds samen te praten in een of andere mengeltaal. Hij wil zelfs terugkomen om baboesjka te helpen in haar groentetuintje. Dat kon nu nog niet, want het is nog te koud.