9 september 2010

school

Het is nog niet zo makkelijk om een blog bij te houden zeg. Mijn moeder zegt steeds 'moet je niks op je blog schrijven?', en nu stuurde mijn opa ook al een e-mail dat-ie zo lang niks nieuws had gelezen, dus nu ga ik maar wat schrijven. Op 1 september ben ik dus met school begonnen, want in Rusland beginnen alle scholen op 1 september. Alleen ga ik niet naar een Russische school.
Op straat liepen 's morgens heel veel kinderen, vooral de kinderen die voor het eerst naar school gingen zagen er heel mooi uit en ze hadden bijna allemaal bloemen bij zich voor de juf (of de meester denk ik). Dus die moet dan aan het eind van de dag een heleboel bosjes bloemen mee naar huis nemen. Bijna alle scholen hier hebben een nummer, soms zelfs een heel hoog nummer zoals 345 of 1071. En de kinderen blijven in ieder geval 9 jaar op dezelfde school en als ze goede leerlingen zijn nog twee jaar dus dan zitten ze uiteindelijk in de elfde klas. De punten hier die gaan van 1 tot en met 5, dus als je een 5 hebt, dan heb je een heel goed punt.